Regeneracja przekładni kierowniczych

PRZEKŁADNIE HYDRAULICZNE

Zębatkowa przekładnia kierownicza, zwana potocznie maglownicą, jest elementem układu kierowniczego przenoszącym ruch obrotowy kierownicy na ruch mechanizmu zwrotnicy czego skutkiem jest skręt kół. Układ kierowniczy jest jednym z najważniejszych elementów współczesnych samochodów, bezpośrednio odpowiadającym za bezpieczeństwo i komfort jazdy.

 Do typowych objawów zużycia przekładni kierowniczej zaliczamy:

  • wycieki oleju
  • stuki podczas jazdy na nierównej powierzchni
  • luz odczuwalny na kole kierownicy
  • brak płynności w pracy koła kierownicy
  • zanik wspomagania układu kierowniczego
  • znoszenie pojazdu na prawą lub lewą stronę

 

 Przyspieszone zużycie przekładni wynika najczęściej z narażania jej na przeciążenia spowodowane uderzeniami w przeszkody na jezdni czy pokonywanie ubytków w nawierzchni, szczególnie podczas skrętu kół. Niekorzystne jest także częste kręcenie kołami podczas postoju pojazdu.

Często do zużycia maglownicy dochodzi także w wyniku uszkodzenia osłon drążków kierowniczych. Zanieczyszczenia, które dostają się do ich wnętrza doprowadzają do uszkodzenia uszczelniaczy, tuleji prowadzących oraz korozji samej listwy zębatej.

Kompleksowa naprawa przekładni kierowniczej wykonywana w naszym Serwisie obejmuje:

  • demontaż maglownicy z pojazdu
  • mycie / piaskowanie obudowy
  • rozmontowanie na części
  • kontrolę zużycia poszczególnych podzespołów
  • poddanie szlifowaniu skorodowanych powierzchni
  • wymiana elementów uszczelniających oraz tuleji prowadzących
  • regulację luzu
  • przeprowadzenie testów kontrolnych na specjalistycznym stanowisku pomiarowym, symulującym pracę przekładni w samochodzie
  • montaż przekładni w pojeżdzie
  • regulację geometrii zawieszenia HUNTER

 

PRZEKŁADNIE ELEKTRYCZNE EPS

Elektryczne wspomaganie kierownicy EPS (ang. Electric Power Steering) coraz powszechniej zastępuje w nowych pojazdach hydrauliczne i elektrohydrauliczne systemy wspomagania, będąc bardziej przyjazne środowisku a przy tym łatwiej nadaje się do współpracy z innymi elektronicznymi systemami samochodów od swoich poprzedników.

Do typowych usterek elektrycznych przekładni kierowniczych zaliczyć należy pojawianie się luzów objawiających się charakterystycznymi stukami, usterki w obrębie elektronicznych modułów sterujących, uszkodzenia czujników siły i kierunku skrętu oraz awarie elektrycznego silnika odpowiedzialnego za siłę wspomagania.

Proces regeneracji przekładni elektrycznej obejmuje:

  • demontaż podzespołu z pojazdu
  • dokładne oczyszczenie,
  • rozmontowanie przekładni na części,
  • wymianę tulei prowadzących oraz regulację luzu listwy zębatej,
  • diagnostykę i naprawę modułów elektronicznych,
  • podłączenie naprawionej przekładni pod specjalistyczny komputer, co pozwala na dodatkową diagnostykę parametrów pracy i przeprowadzenie czynności kalibracyjnych,
  • montaż przekładni w pojeździe
  • regulację geometrii zawieszenia HUNTER

 

SYSTEMY ELEKTROHYDRAULICZNE EHPS

Przejściowym rozwiązaniem pomiędzy wspomaganiem hydraulicznym, a elektrycznym stosowanym przez producentów samochodów, jest system elektrohydrauliczny EHPS (ang. Electro-Hydraulic Power Steering). Jest to rozwiązanie łączące w sobie cechy wspomagania hydraulicznego oraz zalety systemów elektrycznych. Cechą charakterystyczną tego systemu jest stosowanie pompy elektrycznej sterowanej przez moduł elektroniczny, której praca jest zależna wyłącznie od potrzeb - pompa włączana jest okresowo, co ma pozytywny wpływ na zużycie paliwa oraz samej pompy.

Do typowych usterek tego systemu należą awarie występujące w przekładniach hydraulicznych (stuki, wycieki) oraz uszkodzenia elektroniki sterującej pracą pompy, co zazwyczaj objawia się całkowitym brakiem wspomagania kierownicy oraz sygnalizacją kontrolki na desce rozdzielczej pojazdu.

Regeneracja systemów elektrohydraulicznych łączy w sobie czynności typowe dla przekładni hydraulicznych polegające na likwidacji luzów przekładni i usunięciu przyczyn wycieków, oraz dla przekładni elektrycznych polegających głównie na naprawach elektroniki pompy oraz przeprowadzeniu czynności diagnostycznych i kalibracyjnych w wykorzystaniem specjalistycznych komputerów.

 


Oferta regeneracji dotyczy pojazdów osobowych, terenowych oraz dostawczych. Cały proces naprawy dokonywany jest na miejscu, co pozwala na oszczędność czasu - zazwyczaj potrzebujemy kilku godzin na przeprowadzenie kompleksowej naprawy.

Profesjonalnie wykonana regeneracja przy wykorzystaniu części wyłącznie najwyższej jakości pozwoli Państwu na bezpieczne i komfortowe użytkowanie pojazdu przez długi czas, przy znacznie mniejszym wydatku finansowym niż w przypadku zakupu nowego podzespołu.

Get Adobe Flash player